28 Nisan 2009 Salı

ESKİ DATÇA MAHALLESİ



Bir çok gezimde bana eşlik eden arkadaşım Tuğrul bey Eski Datça mahallesinde oturuyor,ogün yanına uğradığımda baktım değişik bir ışık var,her taraf baharın en güzel zamanını yaşıyor kendisinden rica ettim kısa bir gezinti yaptık.Ben geçen yıl daEski Datça'nın fotoğraflarını çekmiştim yaptığım slayt hala web sayfamda duruyor bu kez biraz daha değişik bir rota izledik, çektiğim fotoğrafları ve izlenimlerimi bloğuma yükledim.Eski adı Dadya olan Eski Datça bir çok Turistik yere örnek olabilecek bir mimari doku ve doğal güzelliğe sahip.Datça'ya gezmeye gelen bir çok kişi burayı görmeden gitmez.Bu özelliklerinin yanı sıra Can Yücel'in evinin burada olması hayranlarını buraya çekmekte.Eski Datça dediğimizde ilk akla gelen kişilerden biri de 11 şubatta kaybettiğimiz Nihat Akkaraca'dır.Yerel tarihçi,öyküyazarı olarak buraların tanınmasında, korunmasında çok emeği geçmiştir.TRT de yayınlanan "Datça'nın Nihat ağbisi" belgeselinde doğduğu,oyunlar oynadığı,anılarının geçtiği mekanları kendi akıcı üslubuyla anlatmıştır.Onun açısından her mekan bir öykü barındırır.Datça manilerini tamamlama aşamasında iken beklenmedik bir şekilde kaybettik,kendisine Allah'tan rahmet diliyorum.

Hiç yorum yok:

Datça ile ilgili ayrıntılar için www.datcadetay.com

Datça Ülkemizin Güney Batısında Muğla iline bağlı
bir ilçedir.Ege ve Akdeniz'in sularının buluştuğu bir
yarımada üzerindedir.Kuzeyinde Ege denizi,güneyinde
Akdeniz'in suları ile çevrilidir.Doğal güzelliklerini koru-
yabilmiş nadir Turistik yerlerimizdendir.Ama gözler
şimdi ona çevrilmiştir,bu fotoğrafların bazılarını gelecek
yıllarda çekemiyeceğimi biliyorum çünkü o görüntüler
olmayacak.



http://www.datcadetay.com/